What You can do

Jag vet inte hur många gånger jag har hört frasen ”Vad kan jag göra” när jag argumenterar för mänskliga rättigheter. Oftast är det jag hör något helt annat, det min hjärna tar in är ”Vad tycker du jag ska göra åt saken”. Ofta har folk faktiskt rakt ut sagt ”Jag kan inte göra något”. I min frustration att försöka förklara mina tankar och känslor inom ämnet har jag nog misslyckats varenda gång att förklara att det bara är en själv som sätter gränserna på vad man kan göra. Efter en del år av frustration gällande just det insåg jag vad Jag kan göra för att få slut på det och faktiskt kanske ge folk något konkret svar. När det slog mig kände jag mig dum över att jag inte kommit på det tidigare. Jag gör en lista på saker Alla kan göra för att bidra!

Så.. Det här är mina lista och mina sida om hur Du kan hjälpa din omvärld!

Allt jag skriver försöker jag också att skriva på engelska, för att det gäller oss alla

I do not know how many times I’ve heard the phrase ”What can I do” when I argue for human rights. Often I hear something completely different, my brain takes in is ”What the fuck do you suggest i do” Often people actually straight out said ”I cant do anything.” In my frustration to try to explain my thoughts and feelings on the subject I think I’ve failed every time to explain that it is just your self that sets limits on what can be done. After some years of frustration regarding just that I realized what I can do to put an end toit and might actually give people a concrete answer. When it hit me, I felt stupid because I had not thought of it before. I make a list of things everyone can do to help!
So .. This is my list and my page about how you can help your world!

2 thoughts on “What You can do

Kommentera

